تاریخچه برند سیکو از اینجا آغاز می شود.

سیکو در سال ۱۸۸۱ متولد شد. درست زمانی که کارآفرینی ۲۱ ساله به نام کینتارو هاتوری فروشگاهی به منظور فروش و تعمیر ساعت در مرکز شهر توکیو افتتاح کرد.

۱۱ سال پس از آن وی کارخانه سیکوشا(seikosha) را خرید. در آنجا کارخانه ای به منظور تولید ساعت دیواری افتتاح کرد. در زبان ژاپنی سیکو به معنی دقیقه و نفیس یا موفقیت به کاربرده میشود. شا در زبان ژاپنی به معنی خانه میباشد. پس سیکو شا به معنی خانه دقیقه و نفیس و یا خانه موفقیت می باشد.

سال ۱۸۹۵ کارخانه سیکو اولین ساعت جیبی و نگهدارنده زمان(کرنومتر) را تولید کرد. به عقیده کارشناسان این گام ابتدایی کینتارو شروع راهی است که سیکو را امروزه در جایگاه کنونی قرار داده است .

سالهای ابتدایی قرن بیستم میلادی بود. در این ایام ساعت های جیبی بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته بودند. ساعت های مچی کم کم داشتند جایگاه خود را باز میکردند. در سال ۱۹۱۳ کینتارو ساعت مچی لورل (LAUREL) را تولید کرد. ظرفیت روزانه ۳۰ تا ۵۰ عدد ساعت باعش شد تا خود را متمایز از سایر رقبا کند.

شروعی دوباره:

با آغاز سال ۱۹۲۳ کارخانه سال ۱۹۲۳ کارخانه سیکو شا بر اثر زلزله فرو ریخت ولی در سال ۱۹۲۴ از باقیمانده های آن کارخانه سیکو متولد شد. اولین ساعت رسمی با نام سیکو در این سال به بازارهای جهانی معرفی شد.

سال ۱۹۲۹ طبق یک قرارداد رسمی شرکت سیکو به عنوان حامی رسمی خطوط راه آهن ژاپن معرفی شد. ساعت های سیکو به عنوان ساعت رسمی توسط رانندگان قطار مورد استفاده قرار می گرفتند.
۱۹۶۹ اولین ساعت کوارتز جهان با نام سیکو آسترون کوارتز به جهان معرفی گردید. این اولین ساعت با مکانیزم کوارتز در جهان بود و تکنولوژی تولید ساعت را با تحول مواجه کرده و آن را تحت تاثیر قرار داد.

سال ۱۹۷۳ اولین ساعت دیجیتال ۶ رقمی توسط سیکو به جهان معرفی شد . دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۵ اولین ساعت دیجیتال با قابلیت کورنومتر به بازار جهانی عرضه گردید.

ادامه مسیر

۱۹۶۸ مهندسان شرکت سیکو با نامه ای از غواصان حرفه ای هیروشیما مواجه شدند. در آن نامه آمده بود که مشکلات غواص در متراژ های عمیق را به آنها گفته و از آنها تقاضای یاری کرده بودند. پس از ۷ سال تحقیق بالاخره در سال ۱۹۷۵ زحمات و تحقیقات مهندسان شرکت سیکو به ثمر نشست. اولین ساعت جهانی با کیس تیتانیوم و قابلیت غواص در عمق ۶۵۰ متر به جهان عرضه گردید..
سیکو به عنوان یک شرکت نوآور در زمینه تکنولوژی و نوآوری اولین ساعت با قابلیت پخش برنامه های تلویزیونی به همراه قابلیت اتصال به هدفون را در سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه کرد. در همین راستا ، یک سال بعد اولین ساعت مچی با قابلیت ضبط صدا را به بازار عرضه نمود. در همین سال بود که اولین ساعت مچی کوارتز-کرنوگراف را معرفی کرد.

سال ۱۹۸۴ ، سیکو اولین گام را در تولید تجهیزات اطلاعات قابل حمل برداشت. در واقع ساعتی معرفی شد که به کامپیوتر وصل میشد. با کیبرد خود قابلیت ورود و ذخیره اطلاعات شماره تماس و آدرس را تا ۲۰۰۰ کاراکتر داشت. سال ۱۹۸۶ شرکت سیکو در راستای بهبود ساعت غواصی خود بود. ساعتی که در این سال معرفی کرد که تا ۱۰۰۰ متر توانایی تحمل فشار آب را داشت. بدنه آن سرامیک بوده و تا ۱۰۰۰ متر فشار آب را تحمل میکرد.

تاریخچه برند سیکو به روایت تصویر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیکو ایران

به طور معمول در عرض یک روز پاسخ می دهد

سلام و عرض ادب خوش آمدید. لطفا برای گذاشتن پیغام روی گزینه زیر کلیک بفرمایید.