ساعت سولار یا خورشیدی یا ساعت با انرژی نور به ساعتی گفته می شود. که انرژی آن را به طور کامل یا جزئی از یک سلول خورشیدی تامین می کند. سلول خورشیدی انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و سپس در یک باتری قابل شارژ ذخیره می شود. این باتری حرکت ساعت را که معمولا یک حرکت کوارتز است، تامین می کند.

[تصویر ساعت خورشیدی]

ساعت های سولار

ساعت های خورشیدی زیر مجموعه ساعت های کوارتز هستند و یک جایگزین عالی سازگار با محیط زیست برای ساعت های کوارتز سنتی هستند. آنها همچنین بسیار کم تعمیر و نگهداری هستند، زیرا شما هرگز نیازی به تعویض باتری ندارید. با مراقبت مناسب، یک ساعت خورشیدی می تواند سال ها دوام بیاورد.

برخی از مزایای ساعت های سولار:

 سازگار با محیط زیست: ساعت های خورشیدی از نور تغذیه می کنند، بنابراین نیازی به باتری ندارند که در محل دفن زباله ها قرار بگیرند.

 تعمیر و نگهداری کم: ساعت های خورشیدی هرگز نیازی به تعویض باتری ندارند، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

 دقیق: ساعت های خورشیدی از حرکات کوارتز استفاده می کنند که بسیار دقیق هستند.

 بادوام: ساعت‌های خورشیدی برای مقاومت در برابر عناصر ساخته شده‌. بنابراین می‌توانید هر جا که می‌روید آن‌ها را بپوشید.

انواع ساعت های خورشیدی:

 ساعت خورشیدی پایه: این رایج ترین نوع ساعت خورشیدی است. این ساعت دارای یک سلول خورشیدی است که نور را به انرژی تبدیل می کند تا عملکردهای اساسی ساعت مانند زمان سنجی را تامین کند.

 ساعت خورشیدی چند منظوره: این ساعت‌ها، جدای از تعیین زمان، اغلب دارای ویژگی‌های اضافی مانند زنگ هشدار، کرنوگراف، زمان جهانی و نمایش تاریخ هستند. برخی از مدل های پیشرفته ممکن است شامل ردیاب های تناسب اندام و عملکردهای GPS باشند.

 ساعت هوشمند با انرژی خورشیدی: ساعت های هوشمند معمولاً نیاز به شارژ مکرر دارند، اما ساعت های هوشمند با انرژی خورشیدی می توانند با استفاده از نور برای تامین انرژی، عمر باتری را بین شارژها به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

عواملی که هنگام خرید ساعت خورشیدی باید در نظر گرفت:

  قرار گرفتن در معرض نور: سبک زندگی خود و میزان نور خورشید که معمولاً در روز دریافت می کنید را در نظر بگیرید. اگر بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذرانید، ساعت خورشیدی ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد.

 عمر باتری: حتی ساعت های خورشیدی دارای باتری هستند. که انرژی تبدیل شده را ذخیره می کند. در حالی که آنها می توانند با نور شارژ شوند. عمر باتری بسته به مدل و ویژگی ها متفاوت است.

 قیمت: ساعت های خورشیدی با توجه به برند، مواد و ویژگی ها از قیمت مناسب تا لوکس متغیراند.

 سبک: ساعت های خورشیدی سبک های مختلفی دارند. مطابق با سلیقه های مختلف، از اسپرت تا کلاسیک و شیک عرضه می شوند.

برخی از مارک های محبوب ساعت های سولار :

 Citizen Eco-Drive: احتمالاً معروف ترین برند برای ساعت های خورشیدی. Citizen Eco-Drive از فناوری جمع آوری نور برای تامین انرژی ساعت های خود استفاده می کند.

 سیکو سولار: سیکو طیف گسترده ای از ساعت های خورشیدی، از اسپرت تا شیک را ارائه می دهد. حرکت کالیبر V147 آنها به خاطر عمر باتری طولانی اش مشخص است.

 Casio G-Shock Tough Solar: G-Shock به خاطر دوام خود شناخته مش شود. مدل های Tough Solar آنها شارژ خورشیدی را به ترکیب اضافه می کنند.

 Garmin Instinct Solar: این یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال ساعت هوشمند خورشیدی با GPS داخلی و ویژگی های ردیابی تناسب اندام هستند.

اگر به دنبال ساعتی شیک، کاربردی و سازگار با محیط زیست هستید، ساعت خورشیدی گزینه ای عالی برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیکو ایران

به طور معمول در عرض یک روز پاسخ می دهد

سلام و عرض ادب خوش آمدید. لطفا برای گذاشتن پیغام روی گزینه زیر کلیک بفرمایید.